söndag 5 september 2010

11 Coollugnt nervvrak

Det är dags. Om 4,5 timmar går mitt tåg mot Tjeckien, jag lämnar Sverige efter ett kort stopp i Lund. Väskan är packad och klar, har dessutom provburit den. Helt ok, har ingen aning om hur mycket den väger, bara att den är välfylld och välpackad! Snyggt med alla tygmärkan på min favvisryggsäck... :)

Det är svårare än vad jag trodde, hela tiden är jag rastlös, resfeber är ordet. Fokus, hela tiden är det någon liten grej som ska fixas. Det var riktigt skönt att bara slänga sig i soffan med H igår och titta på en lagom bra film. Lite fniss och lite mys. Precis vad jag behövde, plågsamt medveten om att det kommer dröja nästan 4 månader tills jag får se alla igen.

Fortfarande kan jag inte förstå att om 30 timmar kommer jag kliva av i Ceska Trebova, träffa min handledare Lenka och sen starta på nytt i Lanskroun. Känns gött på ett pirrigt sätt.

Dagens tjeckiska
  • Posim vas, nevite, kde je vlak? - Ursäkta mig, vet Ni var tåget är?
  • vpravo - höger
  • vlevo - vänster
  • namesti - torg

Vi ses i Tjeckien!

Inga kommentarer: