tisdag 24 augusti 2010

10 EVS + Lidingö = sant

Tre dagar i hufvudstaden, buss upp och buss ner och allt för en kurs i samarbete, interkulturellt lärande och lite till som jag inte riktigt fått kläm på än. Alla är EVSare, folk ska åka till England, Frankrike, Turkiet och några ska till och med byta kontinent och åka till Afrika. Spännande att höra allas historier och skönt med lite semester och slappande, här kan jag inte göra så mycket. Glömmer bort fredagens fasa och drömmer om H istället. Drömmer om min lägenhet i Tjeckien och om allt jag kommer uppleva där. Njuter av hur vackert sensommarsverige är.

Funderar dock på spanska-kursen, 1175 kr för böcker för 30 hp spanska. Hinner jag? Visst vore det kul, men.... hm. Allt på en gång, som alltid!

11 dagar.

Dagens tjeckiska:
Ctvrtek - torsdag
Zitra - imorgon
Chci - jag vill

1 kommentar:

Elin sa...

Det där med Torsdag kräver lite repetition för att få in, knivigt ord? ;)