söndag 5 september 2010

12 Kalmar – Alvesta – Lund och tåg till Berlin

”Jag är på väg igen…” Precis som Hjärtats orkester sjunger i en helt okänd sång så är jag nu på väg mot nya äventyr. En tågkupé, dator, en fantastiskt god persika jag fick av farmor och så lite fjärliar i magen kan sammanfatta min situation just nu. Jag vinkade av mamma och sen farmor och pappa och sist H på stationen i Kalmar… Innan skrev jag att det skulle bli enkelt, jag hade fel. Ack så fel.

Sen nu en trevlig fika i Lund med gamla stagg-tjejerna, först var vi fyra och sen tre men o, så trevligt! Ännu ett hejdå och nu är jag på väg, på riktigt. Tåg ner i Europa, som jag alltid drömt om… Lite över 6 imorgon bitti är jag framme. Whopdido!

Kvällens tjeckiska

Nerozumím – jag förstår inte

Volný cas – fritid

Proc? – varför?

Kvällens läsning:

Tegelstenen "Shantaram" som alla rekommenderar. Jag har bara läst 70 sidor men jag enar mig till den skaran, det är en fantastisk bok som verkligen får en att leva sig in i Indiens storstäder. Spännande och jag tror den är värd de 900 sidorna….

Inga kommentarer: