onsdag 20 oktober 2010

31 Trött

Det sliter på en att vara ute och resa. Har sovit alldeles för lite och haft alldeles för kul för att det ska vara nyttigt. Igår hade jag en helt ok lektion i engelsk konversation och sen en lite för flummig tjeckiskalektion. Försökte verkligen koncentrera mig men det gick inget vidare. Jösses. Idag gick jag tidigt från jobbet, var bara där 4 timmar men så får det bli, de sa att det var ok och jag vill egentligen bara lägga mig i soffan, dricka te och äta popcorn till någton lagom dålig film. Det är lite regningt idag (dåligt, för jag har tvätt hängande ute, om än under tak..) men ibland kommer solen fram. Kanske är det läge att tända höstens första värmeljus ikväll. På TVn är det just nu ett konstigt avsnitt av "på heder och samvete". Men jag ska återgå till boken om hur katten och hunden bakade tårta. Det är spännande, de har just satt in den i ugnen!

Dagens tjeckiska

Plný - full
Nejaky - någon
Listek - biljett

1 kommentar:

mamma sa...

värmeljus.....? brukar du tända värmeljus?