torsdag 30 december 2010

58 Kära Kalmar, hemma hemmifrån

Nu börjar min julsemester i Sverieg lida mot sitt slut. Jag kan räkna dagarna på en hand, redan den 2a januari ger jag och H oss iväg mot Köpenhamn och jag flyger iväg dagen efter. Jag har börjat packa min väska, det är mycket som ska med ner till Lanskroun igen. Musik såväl som mat och kläder. Men i vår ska jeg erövra alla Second Hand affärer i hela Lanskroun... :)

Det blev både skinka och senap och våfflor och knäckebröd som jag saknat under hösten. Gott, men människorna var roligare att träffa! Men någonstans längtar jag hem till Tjeckien också, samtidigt som jag är hemma i Kalmar. Saknar Lenka och Radka och tjeckiskalektionerna med Pavla. Att gå upp och dricka kaffe med Marta och slivovice med Jerda. Tänka sig, men det visste jag redan innan. Jag har gjort mig hemmastadd och trivs kan man säga. Men nu har jag laddat upp lite till inför en lång men förhoppningsvis mycket spännande vår. Med resor och besök, hoppas jag!

Lägger upp två nya sidor snart dessutom, med lite allmänt om Tjeckien. Kommer inom kort! Så missa inte dem!

Så vad kommer nästa år ge? Vad är planerna?
God fortsättning! Gott nytt år!
St´astný nový rok! Uvidime se!

1 kommentar:

Fabian sa...

Det är spännande att läsa om dina äventyr här i bloggen. Att du får vara med om mycket är inget jag tvivlar det minsta på!
Ett gott nytt år önskar jag dej och jag ser fram emot dina kommande inlägg och vad de nu kan tänkas handla om :)