onsdag 20 april 2011

91 Besök och ännu mer Svarte Petter

Det var nästan en och en halv vecka som familjen invaderade Tjeckien, svenskarna kommer igen! Mamma och moster tog bilen ner till Lanškroun och vi hade riktigt trevligt :) Lite synd att det regnade på dem i Prag, men desto finare väder blev det sen och idag är det rena värmeböljan här, lagom till att de har lämnat stan. Vi åkte runt i området, det blev massa slott, shopping, restaurangbesök och långa mysiga frukostar med ganska lugna kvällar på det. Härligt! Nu ska jag bara återgå till vardagen igen, två månader innan min EVS tar slut.
Det är svårt det där. Det är svårt att ha besök och sedan komma tillbaks till allt, speciellt språket. Efter en vecka svenska har tjeckiskan blivit sämre, inte alls bra. Blir arg på mig själv för att jag inte kan prata mer än vad jag kan, sen blir jag arg på mig själv för att jag inte nöjer mig. Känner mig som vilken 15-åring som helst. Fast jag är 21 nu… Men det är bara två månader till och jag önskar kanske jag kommit längre.

Idag hade vi utedag, det var 120 barn som kom till oss i grupper och lekte lekar och lärde sig om naturen, återvinning och så vidare. Trevligt, jag spelade återigen Svarte Petter med dem. Nya barn, men det spelet börjar bli lite tröttsamt. Så spännande är det inte… Jag stod med solen i ryggen hela förmiddagen, några timmar blev det nog i alla fall och det slutade med att Ilona (”chefen”) påpekade att jag var lite röd i nacken. När jag tittade efter lite mer noggrant hade jag en duktig solbränna, som man kunde jämföra med in annars så vita rygg. Doh.

Det var så fint väder att jag köpte mig en glass efter engelskan och satt ute i solen och läste en stund. Sen varma mackor hemma, med BRÖD :) Mums :)

Inga kommentarer: