tisdag 5 april 2011

88 Vårtrötthet...?

Här är våren kommen! Jag har sett påskliljor och krokusar, snödroppar och massa andra blommor jag inte kan namnet på. Fåglarna kvittrar och solen skiner. Ganska ofta i alla fall. Jag käkar chilli sin carne med bönor och pommes till det. Har varit så trött och seg den senaste tiden. Känns som om all min tjeckiska flugit ut genom fönstret, tillsammans med min sociala förmåga. Skyller allt på trötthet...

Det snackas mycket här om just det, vårtrötthet. När solen kommer och vinterna tar slut blir man vår-trött. Finns det något spnti Sverige? Tacka vet jag vinterdepression, men vårtrötthet? Det är nog det jag drabbats av i alla fall.

Så vad gör man åt det? Man ska vara ute, röra på sig, mortionera, vara aktiv och inte sitta inne så myckat framför datorn. Så idag var jag ute och joggade, känner mig väl förtjänt en tjeckisk film. I mitt lilla kök, framför min dator. Hoppas på lite tjeckiskaplugg också.

Inga kommentarer: