tisdag 18 januari 2011

64 Världen i bilder - December

Här kommer lite bilder till slut! De är från innan jul, december. Lite smått och gott!
<>
Min vuxengrupp i Engelska. Jag snygfotade dem när de satt och löste en uppgift jag gett dem :)


Pivovar. Detta är favvispuben och favvisgymmet. 300 meter hemmifrån, perfekt. Lite snö hade vi i alla fall innan jul!

Julstök! Jag bakade knäck (ehm) i mitt lilla kök. Snyggaste förklädet någonsin! Handduk, band och säkerhetsnålar. Vem behöver symaskin? :)

Adventskonsert i stans kyrka, vi satt uppe på läktaren och tittade ner. Förutom att vi frös om tårna var det jättefint, med sånger på engelska också.
Här delar vi ut godis till barnen den 5e december. Det är Marcela och Lenka till vänster som gav alla barn en påse och en stämpel, väldigt uppskattat! :)

Också den 5e december, med (från vänster): Mikulaus ("tomten"), ängel, djävul, ängel. Vem vann? Gissa tre gånger. Såklart fick djävlarna ge sig ännu en gång, änglarna sjäng och Mikulaus lovade att ge barnen godis (fast det var ju vi!) och komma tillbaka nästa år. Snipp snapp snut så var denna sagan slut!

Inga kommentarer: