söndag 29 maj 2011

100!!! Nu laddar jag upp....

Såhär kul har vi det på jobbet :)
Här är en arg spelsin och en glad Lenka!
Inlägg nummer 100, det är inte illa! Samtidigt som problemen med bloggen mirakulöst löst sig och jag kan återigen skiva med min dator. Inte så illa.

Denna helgen har jag tgit det ganska lugnt, var ute med Ilaria i torsdags, åt middag på en brygga vid dammarna här i närheten. Det var riktigt fint, lite kallt i luften men utsikten och solnedgången var underbar. Hon var med på min sista spanskalektion och det blev lite konversation av den. Sen i fredags såg jag på film och igår var jag på Lenkas möhippa :) Vi var på Zumba en halvtimme, specialbestäld för oss 8 tjejer och sen var den halvtimme jumping, som går ut på att man hoppar på ett speciellt sätt på en liten studsmatta. Sen var vi hos henne och spelade spel och pratade. :) Det var Lenka själv som planerat möhippan och hennes tjejkompisar hade inte planerat något speciellt alls, lite skumt tycker jag. Men så går det till. Jag planerar något till henne, när vi åker till Budapest tillsammans nästa vecka istället!

Idag ska jag baka kakor inför min lilla hejdåfest på jobbet imorgon, plus några för Lenkas bröllop. Blev nybakade scones till frukost, pratstund med min kära mor och kaffe utomhus med grannarna. Ska baka en omgång havreflarn och sen gå ut och sätta mig i solen igen. Sen blir det kokostoppar, kladdkaka (igen) och/eller chokladbollar. Måste dessutom gå och köpa lite ost, kanske göra några små mackor och så blir det nog lite vin också. Fest ska det vara! Funderar på att ge dem någon liten present, men jag vet inte riktigt vad. Något svenskt, men lite personligt... någon som har en ide? :) Att ge dem varsin kopp med en bild på mig och en bild på kungen? Att ha på kontoret? :)

Slutligen planeras det. Inte bara resa söderut och bort utan även resa norrut och hem. 20 juni...

Veckans tjeckiska:
To teda ne! - inte alls så! det går inte för sig!
hrst - handfull
Slevák - spöregn
Pochvalit - ge en komplimang
Ježiš Maria! - Jösses Amalia! (litt. "Jesus maria", flitigt använt!)

Inga kommentarer: