tisdag 24 maj 2011

98 Sommarkänslor!

Nu är det saker på gång! Sista tiden i Tjeckien rinner iväg, som jag alltid skriver, och det är ganska skönt. Allt rullar på. Farmor och pappa var på besök i helgen, vi var på marknad, en helt enorm marknad kan tilläggas. Det var varmt, vi var nog uppe i 27 grader några timmar och jag har en fin solbränna som kan bevisa det!

Jag har varit ute massa i skolor den senaste tiden, här är en bild när jag sitter och pratar om Victoria och Danien, vår egen askungesaga... lite måste man få överdriva tycker jag. Imrgon blir sista skolan, ute i Tatenice. Aw.

Denna veckan är det sista workshopsarna som gäller, sista engelskan och spanska och sen nästa tisdag, den sista i månaden så avslutar jag den andra engelskakursen. Det är lite skönt på ett sätt, men samtidigt lite sorgligt. Känns som att jag faktist lärt mig ganska mycket, jag hoppas att de lärt sig något de också. Det är härliga grupper jag har haft! 

 
I helgen så var den Barnens dag också, det var ett litet lopp de sprang och sen fanns det aktiviteter för barnen. Jag målade ett stort pussel med massa djur och det sågade Jerda (grannen) isär och jag hade hand om det. Det var poppis! Här ser ni en liten kille som la mitt pussel, snacka om att jag är stolt! Jag hade kö till det konstant i två timmar säkert, stekande solsken och tjeckisk popmusik i bakgrunden. Dessutom spelade de två av Basshunters låtar på SVENSKA! Man kan ju inte annat än bli lite glad av det. Trodde aldrig jag skulle säga det om Basshunter... men svensk musik i det land så långt borta.Det är ju nästan långt borta i alla fall. 

I fredags bakade vi kakor ocksa, med Lenkas familj och släkt. Det ar infor brollopet, tror det blev en uppat 1000 kakor, smördsegskakor med olika fyllningar. Det skulle kavlas, skäras, kluttas ut fyllning, läggas på romrussin och knytas ihop innan man penslade, sockrade, hade in dem i ugnen och slutligen sockrade dem igen. Bruden fick inget göra, bara sockra dem for att fa ett sötare liv. Vi var 10 personer och det tog nog i alla fall 6 timmar innan alla var klara. Puh. Men med lite vin blev allt sa trevligt så! 



Bloggen fortsätter krångla, jag skriver från jobbet nu. Ska försöka fixa det på något sätt, men jag vet inte vad man ska göra. Trodde blogger var bättre än så. 


Dessutom har jag nu hemresedatum... 20 juni rullar jag in pa kanlmar centralstation. Med tåg, ända från Tjeckien. Köper biljetten 10 minuter innan avgång, allt enligt tågpersonalens råd. Vad sägs om det? :)

Inga kommentarer: