lördag 18 juni 2011

104 Imorgon bär det iväg

Allt har ett slut. Nu är jag mitt uppe i jobbet att tömma min lägenhet, skura, sätta upp tavlor igen, titta på Bones, diska och packa. Packandet är nästan klart, bara "handbagaget" som ska plockas ihop och en påse som jag ska ställa hos Radka. Tills jag kommer tillbaka. Lite grejer jag inte vill slänga men inte alla får plats med och inte alls behöver. Samtidigt som jag inte vill slänga dem. Exempelvis en utmärkt ihopknölad affisch.

Jag hoppas dessutom att det är kallt imorgon, för jag tänker ha på mig så mycket kläder som möjligt, för att slippa bära dem i ryggsäckarna. De är fyllda av jag vet inte vad!

Jag har sagt hejdå till Lenka, hon åkte på smekmånad i onsdags. Vi åkte på utflykt och sen var vi och drack sista kaffet, sista glassen och jag lyckades hålla tårarna tillbaka tills jag kom hem. Jag kan inte förstå att jag kommer lämna detta. Väggarna är tomma nu och jag kan knappt förstå att jag har bott här i ett år.

Samtidigt som det ska bli skönt att komma hem! Har redan lite planer :) Sommaren ska bli den bästa någonsin! Sen blir det troligtvis Pol kand och tjeckiska i Lund. Bra grejer!

Ikväll kommer några vänner hit, volontärerna jag var ute och reste med nyss. Blir lite grillning och en öl får jag hoppas, för att sen ge sig iväg vid 10 på morgonen! Det tar 27 timmar innan jag rullar in i Kalmar klockan 13.02 den 20:e juni. Det är på måndag. Idag är det lördag. Jösses Amalia.

Kan tillägga att jag inte kommer ha min tjeckiska mobil igång imorgon innan jag åker, utan den svenska.

1 kommentar:

mamma sa...

jag skriver bara... Bedragare! du vet!