tisdag 4 januari 2011

59 Tillbaka

Köket på Skolska 300 är ännu en gång bebott, värmen i vardagsrummet är påslagen och lägenheten luktar ännu en gång mat. Svenskan är tillbaka i stan! Igårkväll när jag satt på sista tåget från Ceska Trebova ringde Lenka och frågade var jag var (jag kunde ju inte ringa själv, för jag lyckades bränna mina 160 kronor på ett samtal till Eskilstuna...ehm). Jerda hade frågat när jag skulle komma och när de hörde att jag kom hem kom de ner och bjöd upp mig på lite mat. Trött som tusan men det var gott med mat efter att ha levt på tort bröd, rökost och nötter större delen av dagen. Efter en fantastisk frukostbuffe dock. Dumpade väskan i hallen och slängde mig sen i soffan och sov så länge att jag kom lite sent till jobbet. Vilket var ok, sa Lenka i telefon igår redan.

Resan gick bra, flygen var lite försenade men jag hann med alla. Liten kris angående reservationskoden på Kastrup men det ordnade sig, skönt att ha H att luta sig mot :) Tajmingen med buss och tåg var perfekt, hamnade dock på mjölktåget hem. Men jag kom hem i alla fall, slapp vänta någonstans.Jag hade flyt!

Allt är som det brukar vara här nere. Planering och planering. Jag funderar på att dra igång ett ungdomsutbyte men jag misstänker att byråkrati kommer hamna ivägen. När jag knappt förstår handboken på svenska vet jag inte riktigt hur det ska gå till. Får se vad Lenka säger. Hm.

Over and out.

Inga kommentarer: